KNMV Risico Herkennen
25 - 60 jaar

Tijdens deze trainingsdag leren motorrijders hoe het ongevalsrisico te verkleinen. De deelnemers gaan onder aanvoering van de ervaren instructeur direct de weg op, richting risico-herkenning. De praktijkrit wordt gefilmd. De beelden worden bekeken en samen met de andere deelnemers besproken. De analyse krijgt handvatten met tips en trucs en verdieping via een stuk theorie. Daarna gaat de groep opnieuw de weg op om de opgedane inzichten direct te praktiseren.

Voor wie motorrijders

Door wie KNMV

Soort Theorie én Praktijkproject

Doel Veilig(er) motorrijden bevorderen

Levering In opdracht van de gemeenten via Regiocoördinator

Link KNMV Risico Herkennen

Aanmelden of meer weten over dit project?

Neem dan contact op met:

Regiocoördinator Zuidoost- en Zuidwest-Drenthe
Gemeenten Borger-Odoorn, Coevorden, Emmen, De Wolden en Hoogeveen

Karin Pasjes
(06) 44 08 88 73
rczuidoost@veiligbereikbaardrenthe.nl

Regiocoördinator Noord- en ZW-Drenthe Gemeenten Aa en Hunze, Assen, Noordenveld, Tynaarlo, Meppel, Midden-Drenthe, Westerveld

Hielke Verbree
(06) 27 87 08 99
rcnoord@veiligbereikbaardrenthe.nl

In deze leeftijdsgroep

KNMV Vervolg: Beter door de bocht
25 - 60 jaar

Bochten rijden: leuk, maar moeilijk, vinden veel motorrijders. Deze trainingsdag begint met een korte introductie. Na de theorie volgt direct de praktijk: het rijden van een uitdagende route. Dat wordt gefilmd. De beelden worden daarna bekeken en samen met de andere deelnemers besproken. De analyse krijgt handvatten via tips en …

Lees meer

Oppoetsen en bijtanken
25 - 60 jaar

Voor de automobilist die al een tijdje ‘onderweg is’. Vanuit de eigen ervaringen van de deelnemer benadert de instructeur de rij-praktijk. In het theorie-deel komen de nieuwste verkeersontwikkelingen langs: regels; techniek; veiligheidsinzichten etc. In het praktijk-deel is er aandacht voor: de zit/stuur-houding; de noodstop; het bermgevaar, slippen, de noodstop etc. …

Lees meer

Training Veilig Landbouwverkeer
25 - 60 jaar

Landbouwvoertuigen zijn groot, breed, lang, imponerend of juist minder zichtbaar dan wenselijk zou zijn. Het besturen neemt een bijzondere verantwoordelijkheid met zich mee. Hoe zit het met lading? Uitrustingsstukken? Smalle wegen? Tegenliggers? Modder op de weg? De inrichting van combinaties? Het wordt allemaal gedeeld en besproken. Vervolgens wordt er geoefend …

Lees meer

Trainingsdag Bestelverkeer
25 - 60 jaar

Bestelauto’s zijn groter en zwaarder dan personenauto’s: een extra verantwoordelijkheid voor de chauffeurs. In de theorieles worden zij bijgespijkerd over de gevolgen: van massa en snelheid; van weersomstandigheden; afleiding; reactietijd/remweg; bandencontrole; veilig én zuinig rijden; etc. Vervolgens gaan de chauffeurs praktisch aan de slag: met spiegelafstelling; zit- en stuurhouding; noodstop …

Lees meer